Hundar..

Igår morse var det dags för kloklippning på alla hundarna. Dom var ute åsså tog jag in dom en och en för att få göra det i lugn och ro. Först tog jag Trolla och hon fick även en ordentlig omgång med borsten.
Hon är så duktig när man borstar henne, ligger bara och njuter.....tills det är dags för svans och rumpa då protesterar hon lite. Sen var det Tjorvens tur (mormors hund). Hon låg inte riktigt lika still men hon var ändå jätteduktig.
Hon har varit lite skeptisk till det där med att klippa klor men det går bättre och bättre.
Sist men inte minst så var det Vimsas tur och gissa vem som trilskades mest av alla.....jo Vimsa.
Hon som är äldst och (oftast) klokast av dom alla tre hade inte planerat in en kloklippning just då så hon vände sig tvärt emot.

Trollas ena hörntand har lossnat men den andra vill verkligen inte. Jag är där och trycker och vickar varje dag men den sitter som gjuten. Imorse tittade jag ut och såg att hon låg och gnagde frenetiskt på en brädbit....på den sidan där tanden sitter fast. Jag blev jätteglad och tänkte att nu borde den väl lossna lite men nej då, den sitter fortfarande fast.
Ska gå ut och ta en omgång med kampgrejen sen.


Bittan
2008-12-30 @ 13:24:48
URL: http://alfahonans.se

Tack för det fina julkortet! Ja nu har vi ätit i en vecka, känns det som. :) Skönt att julmaten är slut nu. Hoppas att Trollas andra tand också lossar så ni slipper dra den. Men det är ingen panik än, ni kan lugnt avvakta ett tag till. Käken utvecklas tills dom är ca 10 månader.

Ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram från oss.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0