Lerfigurer

Felicia fick lera i julklapp och i förrgår ville hon bygga med den medan Anton sov.
Vi plockade fram allt och öppnade kartongen och då insåg jag att det var ingen vanlig leklera.
Det var nån special lera som lufttorkade så man kunde bara bygga med den en gång.
Man skulle bygga bondgårdsdjur och låta dom stå framme över natten så dom blev hårda, sen fanns det med en bondgård i papp som man ska leka med djuren i.

Så det var ju bara att sätta sig ner med Felicia och hjälpa henne med djuren.
Vi gjorde ett djur var, hon gjorde en gris och jag gjorde en ko. Flisan behövde inte så mycket hjälp för hon gjorde det där minst lika bra som jag.
Oj, vad kul det var. Jätte häftig lera att bygga med.
Igår gjorde vi två djur till. Felicia gjorde en häst och jag gjorde ett får.


Här är alla djuren samlade. Fina va??!!


Felicias häst och gris. Inte illa för en fyraåring.


Här är fåret och kon som jag har gjort. Jag är imponerad av mig själv.
Jag som är helt talanglös och okonstnärlig har lyckats göra så fina djur.
(Ingen behöver ju veta att det följde med en ritning på hur man skulle göra dom olika djuren.)

Jenny
2008-12-29 @ 14:46:10
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Så fina de blev. Lite roar barnen brukar man ju säga;)

På jobbet har vi en lera som känns som sand och är superlätt. Den borde du få prova , skitmysig är den....

Faster Gun
2008-12-30 @ 11:46:45

Ritning eller ej.......så blev det proffsiga och fina djur!

Tack för alla fina jul-bilder, så kul att se era gulliga barn (och hundar).Det gläder mig mycket att det fortfande finns de som gör snö-änglar i Locksta!

GOTT NYTT ÅR

Ida
2008-12-30 @ 14:14:36
URL: http://lillaidas.blogg.se/

Vilka fina djur :D

är det leran som jag gav Felicia? :P

Eva
2008-12-30 @ 17:31:29

Haha ni är bäst!!! Dösnygga djur!!!

Lotta
2008-12-30 @ 22:06:13
URL: http://hagebrand.com

Vilka häftiga djur! Ser ju helsköna ut, det är nästan synd att gömma dem i en papp ladgård tycker jag ;-) Ser jag så'n lera skall jag absolut köpa det! Struntar man i lite detaljer kan man ju göra en Landseer i stället för kossan ;-) Gott Nytt År från Trollas brorsa Baldúr med flock

Margret
2009-01-01 @ 19:27:36
URL: http://mwf.blogg.se/

Att flisan är duktig visste jag men att du hade sånna oanade talanger. Mycket impad






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0