Prommis med Nero, spår med Qubus.

Igår gick jag, Trolla och Vimsa på en härlig långpromenad med Emma och Nero.
Hundarna fick springa lösa och dom hade så himla skoj.
Nero som är en väldigt liten hund (lhasa apso/dvärgpudel/tibetansk spaniel) måste ju springa ungefär tre gånger så långt som mina långbeningar men jäklar vad han kämpar.
Dessutom blev ju stackarn helt nerdreglad av Trolla när dom lekte med varandra, men han såg lika glad ut ändå.
Väldigt söta är dom när dom skuttar runt.....stor och liten liksom.
Vimsa försökte att inte bry sig om dom där unga yrvädren så mycket. Hon såg så nöjd ut när Trolla lekte med nån annan för en gångs skull. Trolla är nämligen riktigt pestig med Vimsa nu.
Hon är riktigt störig och biter och sliter i Vimsa hela tiden. Vimsa hon är ju en mespropp så hon säger aldrig ifrån till lillasyster heller.
Väldigt mysigt var det iallafall, både jag och hundarna uppskattade sällskapet mycket. =)

Idag när jag kom hem från jobbet var min storasyster här med alla barn och Qubus (hunden).
Jag drog ut i skogen och la ett blodspår som Qubus fick gå en stund senare.
Han klarade det galant trots att jag lagt spåret lite fel i förhållande till vinden.
Det syns att han är nybörjare för han är väldigt yvig och har inte riktigt hundra fokus på uppgiften men han var en väldigt duktig nybörjare iallafall.

Jenny
2009-08-31 @ 21:11:39
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Så skönt att han blev godkänd=)) Igår åt han middag när vi kom hem vid 19.00. Sen sov han hela kvällen , hela natten , var ut å kissade innan Jonny åkte på jobbet och sen sov igen till 7.30. Snacka om att han var trött efter helgen.

Gissar att Trolla oxå var det :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0