Det är jobbigt att vara lat!

Tänk vad många gånger jag råkat ut för en hel massa extraarbete bara på grund av min egen lathet.
När man, bara av ren lathet, gör nåt så korkat att det bara blir pannkaka av alltihop.

När jag var yngre och bodde i lägenhet var det ofta som jag satt framför tv:n och fikade eller åt frukost, när det sedan skulle plockas undan så var det ju helt enkelt för jobbigt att gå två gånger så jag försökte bära allt på en gång.
Visst, ibland gick det väl bra men hur många gånger stod jag inte där med grejer överallt och kände att nu tappar jag taget. Ibland var det väl nåt enkelt som en smörkniv som föll i golvet men det hände ju också att mjölkpaketet (som jag oftast bar i munnen) började glida ur mitt grepp.
Tro mig, att torka en hel massa mjölk från golvet är betydligt jobbigare än att gå två gånger till köket.

Ett annat bra exempel är när jag och Jörgen bodde på storgatan och hade en liten klädkammare där det fanns några hyllor högt uppe som jag inte kunde nå. En dag skulle jag ha ner nåt från en av dom hyllorna och eftersom det var så ofantligt långt att gå  till köket och hämta en stol så prövade jag en annan (mindre genomtänkt) idé.
Jag klev upp på tvättkorgen som stod där, men eftersom jag kände att den nog inte var så stadig så höll jag fast mig i en krok på väggen och försökte lägga så mycket tyngd som möjligt där istället.
Eftersom jag kanske (jag säger kanske) inte är nån lättviktare så gav ju då locket till tvättkorgen upp och jag flög i backen.
Det var ju ett hålmönster på tvättkorgen så min stortå åkte ut genom ett av hålen och jag skar upp ett jack i tån.
Jag som inte iddes gå till köket för att hämta en stol fick nu hoppa iväg till köket för att hämta ett plåster vilket resulterade i ett fint blodspår som jag snällt fick torka upp sen.

Tänk vad latheten (och dumheten) kan ställa till med.....
Margret
2009-01-30 @ 19:47:20

"Bättre att bära ihjäl sig än att måsta gå fler gånger" är mitt motto. Det enda jag inte burit runt med en massa annat skräp är nog ungarna när dom var bebisar. Där gick som tur gränsen

Jenny
2009-01-30 @ 21:35:08
URL: http://frusahlen.blogg.se/

...och har du lärt dig nåt av det här??? ;)

Faster Gun
2009-01-31 @ 10:58:20

Kära Camilla!

Du är inte lat,utan rationell och effektiv!!Vet du, en gång i tiden när jag gick på Seminariet för huslig utbildning i Umeå (-63 !) så fick vi lära oss att rita effektiva arbetsbesparande kök. Effektivitaten mätte man genom att tillaga pannkaka( apropå pannkaka) för 4 pers och under arbetets gång kolla hur många steg man tog. Helst skulle man stå på ett ställe och nå äggen, mjölken, vispen, stekpannan, spisen och diskbäken och helst också köksbordet!! Armar som en orangutang var bra att ha, och jag är säker på att du skulle ha fått guldstjärna för att du bar mjölken i mun!!!!!!!

Kram och trevlig helg!

Märta
2009-01-31 @ 21:38:53

haha, jag e likadan! Latmanslass är en ständig utmaning!

Smilla började jobba på tekniken redan som nyss uppstigen på två ben. Hon klämde in saker under hakan då båda händerna var fulla o nappen i mun då hon skulle tulta iväg!

Lovisa
2009-02-01 @ 00:12:04
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Sv- hahhahahaha ja inte e det vi som e klumparna heller hahaha.



a du visst e det härligt när man kan vara så lat att man inte begriper bättre hahaha..

Man blir ju så upprörd på sig själv sen men inte lär man sig nått inte!!

Bittan
2009-02-01 @ 17:35:01

Tack för omtanken! Det värmer med blöta pussar. :)

Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0