Avslutad allmänlydnad

Nu har vi haft avslutning på allmänlydnadskursen som jag har gått med Trolla.
Vi avslutade med att göra allmänlydnadspasset och alla hundar skötte sig riktigt bra.
Maxpoäng var 300 och det blev ett ganska jämnt resultat. Det var inte så många poäng som skilde mellan hundarna.
Det var fyra ekipage som fick full pott och ett av dom var Trolla och jag. Tjohoo!!

Häromdagen när vi satt och åt middag så sa Anton plötsligt att han skulle köpa en skoter så att han kan åka och hälsa på Eva, Tomas, Tiffany och Pinkie. Jaha, sa jag, ska du göra det när du blir stor?
Då himlade han med ögonen suckade djupt och sa -Näää, nuuuuu!!
Sen utvecklade han historien lite mer och då skulle han även åka och hälsa på Annas Åke.
Dagen efter på förskolan hade han sagt att han skulle ha en cross så att han kunde bränna iväg med den.
Han är så rolig att höra på när han har sina funderingar.
Jenny
2009-05-29 @ 22:40:52
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Fattar du väl...när man är 2,5 år så är det omedelbar behovstillfredsställelse som gäller. Klart det ska ske NUUU , du tror väl inte han sitter å planerar in om 10-15 år ;))))

Johanna
2009-05-29 @ 23:00:33

haha! :) Låter som om den lille grabben har blivit påverkad av sin pappas intressen. Sådan far - sådan son ;)

Bittan
2009-05-30 @ 16:39:24

Grattis!

Annas Åke
2009-05-31 @ 22:38:26

Hehe den lille gangstern verkar ha kommit på vad som är roligt här i livet :)

Lotta
2009-06-02 @ 08:15:10

Wow!!! Grattis till toppenresultatet från allmänlydnads kursen! Vad roligt att det gick så bra :-) Vi skall inte gå kurs igen förräns till hösten det ser vi fram emot. Vi tog ett premiär dopp i sjön i går, Baldúr tvekade inte alls, han gick raka vägen i och började simma, men efter att jag tagit ett snabbt doppp och simmat fick han nog och hans livräddar instinkter vaknade... Då ställde han sig helt enkelt och blockerade vägen så att jag inte skulle gå ut och simma igen, han tyckte väl det var för farligt för matte ;-)



Jag trodde att man gav en skoter till alla nyfödda pojkar däruppe??? ;-)

Kram, Lotta




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0