Julen avklarad!

Nu har vi gjort bort julhelgen och fått hem sjömannen. =)
Trots att vi saknat Jörgen så har jag och barnen haft en skön julhelg.
God mat, trevligt sällskap, roliga klappar och många glada skratt.

Julaftonens skönaste kommentar kom inte helt oväntat från Anton.
Med glittrande ögon såg han sin julklappshög växa och tillslut utbrast han:
"Hur många paket ska jag få, jag har ju inte ens varit snäll?!?!"

Juldagen var en sån där lugn och slapp dag där vi mest byggde lego (Antons klapp) och försökte lära oss hur ett nintendo 3ds fungerar (Flisans klapp). Vi fick även in lite spänning när vi bänkade oss framför datorn för att heja på DansEmil som tagit morfar med sig till Östersund för att tävla. Han (alltså Emil) skötte sig snyggt och slutade 4:a efter att ha blivit trängd när han försökte sig på att ta andra platsen.

Nu börjar vi se framåt och planera inför nyår som kommer att innebära middag i gott sällskap. Vi blir fyra barnfamiljer som ska spendera dagen och kvällen tillsammans.
Sen på måndag så har jag gjort bort mitt "jullov" och måste återgå till arbetet.
Känns inte helt lockande. Otroligt vad fort latmasken kan ta över ens liv!

Jenny
2011-12-29 @ 22:02:26
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Linnéa berättade minsann för Alva idag att hon fått många juklappar, men Anton fick mest!!! -Han som inte ens hade varit snäll,sa han. Och så skrattade hon hjärtligt ;) ;)

Tini
2011-12-31 @ 09:59:39
URL: http://www.nuffelands.se

Önskar er ett riktigt GOTT NYTT ÅR :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0