Trolla har ordet..

Imorse sa matte att vi skulle iväg och göra nåt skoj. Vimsa och jag hoppade glatt in i bilen och när vi kom fram såg jag min kompis Nero och hans matte. Kanoners, tänkte jag, nu ska vi få leka.
Men gissa om jag kände mig lurad när det visade sig att matte tänkt att vi skulle träna.
Jag fick inte ens hälsa på Nero och jag såg hur gärna han ville komma fram till mig men hans matte var lika tråkig hon. Sen kom det en ny bekantskap, en liten tik som heter Olly. Men henne fick jag inte heller hälsa på så vi morsade bara lite på håll.

Matte kan ju inte ha nån humor alls om hennes uppfattning om att ha skoj är att göra en massa töntiga övningar, men jag gjorde mitt bästa för att åtminstonde hon skulle få ha kul.
Jag satt t.o.m och höll i nån mesig träkloss (som matte kallade apport) bara för att göra henne nöjd. Det lyckades nog för jag fick supermycket beröm och det gillar jag.
Men det jag tyckte var bäst på hela dagen var när jag fick ligga vid sidan av och titta på när matte och Vimsa tränade. Det är så skönt att se på när andra jobbar.   =)

Tack för ordet!!
Emma
2011-01-17 @ 22:02:31
URL: http://nero.doggyblogg.se

Nero blev också rejält besviken när han insåg att han inte skulle få leka.



Har lagt upp ett klipp från vår apportträning ikväll på bloggen, fattas en del tills det ger 10 poäng men vi är på väg i alla fall:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0