Åren går på tok för fort!

Barnen ligger nerbäddade, förhoppningsvis somnar de snabbt trots förväntanspirret i magen.
Det är en stor dag imorgon. Skolstart!
Felicia börjar 2:an och längtar jättemycket efter kompisarna och en ny mattebok.
Anton börjar förskoleklassen och är förväntansfull och nervös på samma gång.
Ögonen glittrar på honom och jag nästan känner hur hans mage pirrar när vi pratar om att taxin kommer och hämtar honom imorgonbitti.
Första skoldagen!
Nu är den här, dagen han längtat efter.
 
 
Första skoldagen!
Nu är den här, dagen jag fasat inför.
Min lillkille är stor nu. Han går i skolan.
Jag blir tårögd när jag tänker på det.
Om bara några år har båda flyttat hemifrån.
Usch! Hemska tanke!
 
 
Märta
2012-08-22 @ 10:42:54
URL: http://www.engammalgard.blogg.se

Nää, tänk vad kul vi ska ha då barnen är utflugna!! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0