Min husgud.

Magnus Uggla är något av en husgud här hemma.
Jag bara älskar honom och resten av familjen gillar honom också.
Han är grym på att skriva texter och de flesta kan nog känna igen sig i någon av hans låtar. Jag har massor med låtar jag kan känna igen mig i. Lyssna bara på "Victoria", han måste ha tänkt på mig när han skrev den. =))
När 8 åriga dottern går runt och skrålar "då finns det ingen som tar en, man är kung, kung, kung i baren" är det kanske inte så mycket för att hon känner igen sig, utan mer för att hon tycker det är en bra låt. =)
 
När vi var små så avskydde min pappa allt som hade med Magnus Uggla att göra.
Han tyckte verkligen att det var skitdåligt.
Men nånstans vid "Dansar aldrig nykter" och "Kung i baren" så hittade även pappa sina Uggla-låtar.
 
Just nu är det en Uggla-låt som går varm här hemma.
Jag bara älskar den.
Höj volymen och skråla med så högt ni kan - så gör jag!
 
 
Johanna
2012-11-13 @ 20:51:12

ååh, Uggla är ju så bra! :)

Själv så har jag helt fastnst för "Jag och min far". :)

// Svägerskan

Martina
2012-11-19 @ 20:46:06
URL: http://pionerochpitepalt.blogspot.se

Haha "Victoria" - skitbra låt ju, den hade jag glömt! Tänk vad glad jag blev när du ringde mig häromdagen. Gick och smålog hela dan faktiskt. Kramar till dig! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0