En blodröd pöl av gisch!

Hösten har många fördelar.
Hög klar luft, vackra färger, härligt väder (oftast) m.m m.m.
Men sen så finns det ju visa nackdelar.
Med hösten kommer älgjakten och med älgjakten kommer slaktavfallet.
Det behövs inte mycket för att Vimsas känsliga näsa ska ana en svag bris av äckelpäckel från skogen. Mums tänker hon och ger sig ut på promenad.
Igår låg hon ute på altan och solade mest hela dagen, men vid nåt tillfälle så hade hon uppenbarligen tagit sig en promenad till någon sjaskig matservering i skogen.
På eftermiddagen insåg jag att Vimsa svällt upp och såg ut som en spärrballong och sen när vi var ute, hittade jag en hög med uppspydda tarmar på gräsmattan.
Eftersom ingen av hundarna visade några tecken på att sakna sitt eget tarmpaket så antog jag att någon (läs: Vimsa) hade ätit någon annans tarmar och sedan spytt upp dem.
 
Inatt vid tre tiden vaknade jag av att Vimsa tassade fram och tillbaka på nedervåningen.
Det brukar sällan vara ett gott tecken så en varninglampa tändes i mitt huvud.
Men innan signalerna nåt ända fram och jag lyckats få upp min sömntunga kropp ur sängen så hör jag det... Spyljudet.
Jag kastar mig nerför trappen samtidigt som jag inser att det jag kommer mötas av inte kommer att vara så mysigt.
 
Tänk er en lever och lite annat inälvskrafs som körts lite lätt i en mixer.
Tänk er sen att någon häller ut det över ert köksgolv.
Den synen mötte mig inatt.
En stor blodröd pöl av gisch.
En doft av blod och varm spya.
 
Behöver jag berätta om hur nära det var att jag skulle spy upp mitt eget tarmpaket????
 
Hanna
2012-09-21 @ 09:36:24
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.se

Uäck! Hoppas ni får en trevlig helg :)

Jenny
2012-09-21 @ 22:10:05
URL: http://frusahlen.blogg.se

BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
Tur att det inte var jag som var där för jag hade ABSOLUT kräkts! Jag klarar inte av spya i vanliga fall så det där kan jag bara inte tänka mig att uthärda. :-(
Det är ju nackdelen med matglada hundar det där...
Hmmmmm, måste ha det i åtanke ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0