6:a och ett borttappat reg.nummer.

Emil har varit i farten igen.
Den här gången gick han i mål som 6:a men det var med mycket kvar att ge.
Han gjorde ett felfritt lopp och såg mycket fin ut.
Den hårda banan gjorde att kusken valde att ligga kvar i de inre spåren för att inte riskera en galopp, tyvärr blev de då lite instängda så Emil fick inte släppa ut allt spring han hade i benen.
Men det är skönt att se att han är i form och att han mår bra.
Framför allt så verkar han gilla sitt jobb och det är viktigt.
 
Nu över till en helt annan historia.
 
Jag skulle hämta ut vår bil som varit på verkstan.
Tog med mig pappa så han kunde köra hem en bil.
Vi traskade in och meddelade vårt ärende.
Mannen i kassan frågade efter reg.numret på bilen och det var då någon drog ner ridån.
Helt blankt i mitt huvud!
Jag tittade på pappa som uppenbarligen drabbats av samma ridå som jag.
Som den blondin jag är svarade jag:
"Ehh....ja...det är ju....ehh...den är grå!"
 
Sen kom jag på bokstäverna men inte siffrorna.
Mannen i kassan knappade på datorn men de hade inte nån bil inne med de bokstäverna.
Insåg tillslut att de bokstäverna tillhörde vår gamla bil.
De två männen i kassan såg ganska roade ut medan pappa och jag med gemensamma krafter lyckades komma på rätt bokstäver.
Eftersom vi placerade dem i fel ordning så hjälpte det inte så mycket.
Den sifferkombination vi kom på visades sig innehålla 0 av 3 rätt.
 
Hur som helst så fick jag tillslut ut våra bilnycklar och pappa frågade var bilen stod.
Jag var snabb att svara:
"Det är ju bara att gå ut på parkeringen och läsa på reg.numret så hittar du den."
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0