Lydnadsträning i regn.

Nu har Felicias fotbollsträning dragit igång igen efter ett litet sommaruppehåll.
I tisdags var det första träningen och jag hade bestämt mig för att ta med Trolla och köra lite lydnadsträning under tiden. Det är ju ett perfekt tillfälle för mig att träna hund, en stund när jag ändå inte har annat för mig än att vänta ut fotbollsträningen. Dessutom får vi bra störning i form av barn, bollar, höga röster, föräldrar och ibland någon annan hund som hängt med sin matte/husse.
 
Hursomhelst så minskade min träningslust allt eftersom himlen blev gråare och gråare.
När vi kom fram till fotbollsplanen öste regnet ner och jag var inte alls sugen på att träna hund. Men så tänkte jag att det kan ju lika gärna ösregna på tävling och då är det ju bra om jag vet att hon utför momenten även fast det är blött och otäckt. Dessutom kände jag att om 16 ungar kan vara ute och träna fotboll i ösregn kan väl jag träna hund!
 
Emma kom dit med sin lilla corgi Dollar så vi fick träningssällskap i regnet.
Trolla var lite trögstartad då hon hemskt gärna hade velat hälsa på Dollar och hans "storebror" Nero först, men matte hade bestämt att det var träning och inte lek som gällde.
När vi väl kom igång så blev jag imponerad av mitt lilla Troll.
Det blev ett riktigt lyckat träningspass och jag kan bara konstatera att regn är vår grej!
Då blir det inte för varmt och om det regnar ordentligt är det heller inga flygfän i farten.
Flygfän och värme är nämligen våra största hot i jakten på framgång. ;)
 
Jenny
2013-08-05 @ 13:28:32
URL: http://frusahlen.blogg.se

Härligt att det gick bra. Det ger definitivt ökat självförtroende både till dig och Trollet ;-)
Jonny och jag var i skogen med Dina igår kväll och blev mycket nöjda. Det funkade mer än bra faktiskt, trots våra farhågor. Känns väldigt bra =)
Kram Jenny




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0