Vi fortsätter att renovera.

Vi har haft projekt igång ända sedan vi flyttade in här för sju år sedan.
Både större och mindre projekt.
Just nu är det trappan som håller på att få en liten makeover.
 
Den är inte färdig ännu.
Vi ska köra lite finlir med färgpenseln, lister ska sättas på plats och sen ska vi väl få dit ett trappräcke också. Men även fast vi inte är färdiga än så är jag väldigt nöjd med vår "nya" fina trappa.
 
När alla delar är på plats har jag även lite planer på vilka fotografier som ska sättas upp på väggen, plus att nån form av belysning ska dit också.
Det kommer bli bra när allt är klart.
 
Allt arbete här hemma går i perioder eftersom min handyman (aka sjömannen) är borta emellanåt.
Men jag har ingen brådska.
Jag älskar vårt hem även om det fattas lister och sånt lite här och var.
 
Här kommer lite före och efter bilder på trappan till övervåningen.
Jag lovar att lägga ut bilder på det färdiga resultatet såsmåningom även om det dröjer innan vi är klara.
 
Jag glömde att ta en före bild innan vi målade så jag letade åt en gammal bild bara så att ni ser färgen på trappan.
 
Här är det grundmålat och redan väldigt stor skillnad.
 
Här är det nästan färdiga resultatet.
Hela trappan är vit förutom överliggarna (eller vad de nu heter) som är svarta.
Lite suddig och ful mobilbild men ändå.
 
Den här bilden är tagen från samma vinkel som före bilden längst upp.
Ni ser att hela hallen har fått sig en liten makeover.
 
Som sagt så kommer det väl fler bilder när alla detaljer kommit på plats.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0