Jag är lycklig.

Jag är lycklig och förväntansfull.
Jag är lycklig, förväntansfull och spänd.
 
Spänd på hur vårt nya liv kommer att se ut.
Vårt nya liv där vi kommer att vara fem och inte fyra.
 
Vår femte familjemedlem kommer att födas i januari.
Då har vi tre barn istället för två.
 
Känslorna trängs inom mig.
För även om detta barn är precis lika planerat och efterlängtat som de andra två, så kan jag inte låta bli att känna en skräckblandad förtjusning över att börja om med en liten igen.
 
Kommer jag ens att minnas hur man tar hand om en bäbis?
Såklart jag gör!
Men ändå......det är en stor omställning.
 
Nu har vi två som är ganska stora och kan mycket själv.
Både jag och pappan har blivit lite "latare".
Det är rätt skönt att inte behöva bära, mata, tvätta, passa, byta på osv. osv.
Och ändå längtar jag så mycket efter att få göra just de sakerna.
Ändå längtar jag så mycket efter denna nya lilla människa......
 
 
 
 
 
moster Gun
2013-10-16 @ 20:20:22

Glädjande nyhet,kul med en ny liten Lockstabo!

Svar: Ja visst är det!Medan alla andra små byar avfolkas så växer Locksta så det knakar. :) /Camilla
Camilla Bergström

Eva
2013-10-28 @ 19:32:23

Jag meeeeed!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0