Vissa dagar...

...älskar jag mitt jobb!!
Idag var en sån dag.
En äldre herre jag jobbar hos ville att jag skulle följa med honom på en promenad runt "ägorna" så att han skulle få visa och berätta om gården och hur det var förr.
Jag följde med och han berättade så mycket intressanta saker.
Jag fullkomligt älskar alla dessa historier om hur det var förr och jag kan lyssna i timmar på de gamla när de berättar om jordbruket, korna, hästarna, hur marken såg ut då, hur långt upp sjön låg på den tiden, vilka sysslor man hade att göra innan kvällsmaten och hur långt man fick pulsa i djupsnön för att komma till skolan.
Att dessutom få se glädjen i ögonen på en herre som bara bubblar av berättarlust, när det äntligen finns någon som har tid att lyssna och titta på allt han har att visa.
Det är såna dagar jag älskar mitt jobb!
Jenny
2011-06-26 @ 23:04:25
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Tänk vad dom uppskattar att nån faktiskt tar sig tid att lyssna på dom! Det värmer hjärtat =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0