Mera viltspår!

Idag fortsatte jag med ett spår till Tjorven och ett spår till Vimsa.
Tjorven var jätteduktig, jag insåg när vi gick det att jag borde ha lagt ett längre spår med lite mer svårigheter till henne. Men men, även ett kort spår är bra träning.

Vimsa fick en liten uppvärmning inför spårprovet vi ska gå på onsdag. Som vanligt var det inga problem för henne. Lätt som en plätt som en pannkakssmet!
Håll tummarna för att det går bra på onsdag också.
Jag brukar ha med mig nåt gott jag kan bjuda på som belöning när hon ska lämna ifrån sig klöven.
Idag bar hon som vanligt klöven hela vägen tillbaka till bilen där jag insåg att jag glömt ta med mig nån godbit.
Men eftersom jag tagit upp pärer till middan så hade jag pärhinken med mig i bilen och Vimsa fick en som tack för klöven. Det gick lika bra det. Har man labrador så har man. =) =)
Jenny
2009-08-31 @ 21:13:39
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Duktiga Vimsa!!! Å tur du kom på pärerna ;))

Eva
2009-08-31 @ 22:56:30

Haha pärer funkar på Pinkie också...hade pärhinken i hallen en dag, så såg jag hur hon sprang ut å in ut å in...till sist såg jag att hon smög in å tjuvade ur pärhinken :D



Jag börjar känna mig lite nervös inför onsdag, har spårat så lite med henne hemma!! dumma mig..måste nog lägga ett imorgonkväll..försöka göra ett ordentligt med uppehåll å nå vinklar så jag vet att det funkar :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0