Lite gnäll och lite annat.

Jag har suttit och studerat utställningskalendern och kommit fram till att det inte blir så många utställningar för oss i sommar. Eftersom jag jobbar varannan helg så finns det inte så många utställningar som passar in. Till Vännäs ska vi iallafall och sen så funderar jag på Gällivare men det känns som en lång resa.

Jag är inte helt nöjd med att jobba varannan helg. Har man en hobby av nåt slag så är det ju ofta på helgerna det händer, i mitt fall tävlingar och utställning men det gäller ju även andra hobbies.
För många kanske helgen är de dagar då resten av familjen är ledig och man har chans att umgås.
Vill man hälsa på/bjuda hem vänner och bekanta så är det oftast helgen som passar bäst.
Alla tillställningar (shower, konserter och dyl.) är ju på helgerna.
Allt detta gör ju att man blir ganska begränsad av att jobba varannan helg.
Var tredje helg skulle vara en stor förbättring tycker jag (och många med mig).

Nog gnällt om detta!

Trolla och jag gör framsteg i lydnadsträningen.
För några dagar sedan insåg jag att när kopplet åker av och vi ska köra frittfölj så är hon så inställd på att jag ska säga STÅ (har nött ställande under gång lite för mycket) så hon tvekar och sackar efter i väntan på kommando. Så nu har vi skippat ställandet ett tag och bara tränat frittfölj med massa lek och bus.
Jag tror att det ger resultat för hon är lite snabbare i starterna och har mera driv i steget, och framförallt så sackar hon inte efter.
Emma
2011-04-30 @ 09:25:36
URL: http://nero.doggyblogg.se

Varannan helg är väldigt begränsade, det håller jag med om. Men tror inte det kommer ändras i den närmaste framtiden tyvärr:(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0