Nya framgångar för team Toffersson.

Idag trotsade jag en envis förkylning och åkte iväg till Timrå för att tävla i lydnadsklass 1 med Vimsa. Jag tog med mig Emma som kartläsare och moraliskt stöd. Det är bra att ha nån att prata med för att hålla tankarna i schack och inte gräva ner sig i nervositeten. Jag var galet nervös innan och det blev en lång väntan innan vi kom igång med tävlingen men sen flöt det på fint.

Det var 10 tävlanden på plats och Vimsa och jag startade som nummer 6.
Det mesta kändes rätt så bra förutom "hopp över hinder" som vi nollade den här gången också. Jag hann inte med att hålla koll på alla poäng så jag var inte helt säker på hur vi låg till men känslan var ändå att det gick rätt bra. Läggande under gång resulterade t.o.m i en spontan applåd från publiken. Skön känsla. Hur som helst så kändes det som en evighet innan prisutdelningen. Namn efter namn räknades upp och jag höll andan för varje namn. Jag ville så gärna ha ett första pris.....och det fick vi!
Vi kom på tredje plats med 165,5 poäng och ett 1:a pris.
Gissa om jag strålade som en sol hela vägen hem.

Platsliggande: 9 poäng (dk)
Tandvisning: 10 poäng
Linförighet: 9 poäng (släpper lite)
Läggande: 9 (dk sitt)
Inkallande: 9,5 (avslut)
Ställande: 10
Apportering: 7 (ändrar ställning, flyttar sig)
Hopp över hinder: 0 (utför ej)
Helhetsintryck: 9

Just nu känner jag mig bara så lycklig och stolt över Vimsa och jag ska försöka hålla kvar känslan och njuta av den så länge som möjligt. Jag gissar att både Vimsa och jag kommer sova gott inatt.
Lovisa
2011-02-27 @ 21:41:31
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Tack kära du !!

Jenny
2011-02-27 @ 22:16:00
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Härligt och snyggt jobbat!! Grattis!! Måste få följa med och se nån gång när ni tävlar. Jag vet ju inte alls hur det går till =) Kram

Anna, Leding
2011-02-28 @ 18:28:03

Grattis :) Snyggt jobbat!

Bittan
2011-03-01 @ 09:36:18

Stort GRATTIS! Roligt att det gick så bra. Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0