Årets första viltspår!

Japp, idag har Trolla och jag sparkat igång viltspårsäsongen.
Det var lite blött och ruggigt ute men å andra sidan så passar det Trolla bättre att jobba i sånt väder. Hon blir ju lätt lite för varm när det är varmt ute.

Jag la ett ganska lätt spår eftersom det var första spåret efter vinteruppehållet.
Det blev inget bloduppehåll idag och ingen återgång.
Men Trolla gav ett positivt formbesked. Hon visade redan innan att hon visste vad det handlade om och när jag visade henne på uppsparket så gick hon ut väldigt målmedvetet.
Hon har inte samma fokuserade energi som Vimsa har men det är ju två helt skilda raser så naturligtvis jobbar dom olika. 

Vid ett tillfälle fastnade linan i en kvist och jag hann inte få loss den innan det tog stopp för Trolla. Hon såg väldigt förvånad ut och kom tillbaka till mig. När hon märkte att jag inte låtsades om henne så återgick hon till spåret och jag kunde andas ut. Vill inte att hon ska bli störd av mig eller linan eftersom hon i början hade lite svårt att gå ut och arbeta självständigt.

Hon var duktig idag, gjorde sitt jobb och hittade "älgen" utan min hjälp.
Gissa om hon var stolt sen. Hon växte flera centimeter på höjden när hon fick bära klöven hela vägen hem.
Jenny
2010-05-27 @ 08:37:32
URL: http://frusahlen.blogg.se/

Skoj skoj :)) Jag vill också lägga spår till Qubus men vi har som ingen bra skog i närheten så det blir så komplicerat... :(

Emma
2010-05-27 @ 09:16:56
URL: http://nero.doggyblogg.se

Härligt att ni är igång!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0