Peter och vargen

Alla har vi väl hört sagan om pojken som ropade "vargen kommer".
Lite så är det här hemma också.
Varje kväll rusar Vimsa ut likt en rasande furie och skriker "räven är här, räven är här".
Imorse traskade hon ut som vanligt och när hon efter ett tag ropade "räven är här" så var det såklart ingen som trodde henne. Inte förrän jag slängde en blick ner på lägdan.



Jag har försökt att förklara sagan om Peter och vargen för Vimsa men hon hävdar att eftersom jag inte kan känna lukten av ett rävspår så kan jag ju inte bevisa att hon har haft fel. Hon hävdar bestämt att räven varit här varje gång hon ropat "räven är här".
Jag är fortfarande lite skeptisk men hon har rätt i att jag inget kan bevisa.
Eva
2011-10-25 @ 16:47:55
URL: http://sprattelgubbe.blogg.se/

Jag hade en räv här ute en dag också, jag tog dock inte fram kameran utan bössan!!! Fast han lurade mig...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

 
RSS 2.0